صندوق بین‌المللی پول هیئت کارشناسی به مصر می‌فرستد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز سخنگوی صندوق بین المللی پول تاکید کرد هیات کارشناسی صندوق بین المللی پول به ریاست مسعود احمد دبیر بخش خاور میانه و آسیای مرکزی صندوق طی ماه جاری به قاهره سفر خواهند کرد .

بر اساس این گزارش این نخستین سفر رسمی هیات صندوق بین المللی پول به مصر پس از تشکیل دولت جدید محمد مرسی است . بر این اساس ، سخنگوی صندوق بین المللی پول افزود هدف اصلی از سفر این هیات کارشناسی به مصر مذاکره و رایزنی با مقامهای دولت جدید مصر در خصوص حمایتهای مالی صندوق از برنامه های اقتصادی این کشور است .

وی افزود صندوق بین المللی پول حاضر است تا از طرح ها و برنامه های اقتصادی دولت مصر حمایت کند . این در حالی است که  ممتاز السعید وزیر دارایی جدید مصر پیش از این تاکید کرد قاهره از مقامهای صندوق بین المللی پول دعوت کرده است تا برای از سر گیری مذاکرات مربوط به اعطای وام 3.2 میلیارد دلاری صندوق به مصر به این کشور سفر کنند .

بر اساس این گزارش ، مصر با بحران کسری بودجه روبرو شده و دریافت وام از صندوق بین المللی کمک زیادی به این کشور خواهد کرد تا به وضعیت بودجه خود سر و سامان دهد . 

پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک و تنشهای سیاسی داخلی در مصر اکنون اقتصاد این کشور به اصلاحات ساختاری زیادی نیاز دارد تا اعتماد سرمایه گذاران بین المللی بار دیگر جلب شود .

وزیر دارایی مصر تصریح کرد ما از کارشناسان ارشد صندوق بین المللی پول دعوت کرده ایم تا در هفته های آینده به مضر سفر کنند و این احتمال وجود دارد که رییس صندوق بین المللی پول نیز به قاهره سفری داشته باشد .

وزیر دارایی جدید مصر  پیش بینی کرد رشد اقتصادی این کشور در سال مالی جاری به بیش از 3.5 تا 4 درصد خواهد رسید . دولت قبلی مصر رشد اقتصادی این کشور در سال مالی جاری را 4.5 درصد پیش بینی کرده بود .

آمارهای دولت مصر نشان می دهد کسری بودجه این کشور در سال مالی جاری بیش از 12.5 درصد افزایش خواهد داشت . نرخ بهره استقراض در اقتصاد مصر پس از سرنگونی رژیم مبارک افزایش چشمگیری داشته است .





:: برچسب‌ها: بهار , شهرستان , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: